woensdag 16 juni 2010

Terug uit Spanje: wherabouts, ontspanning en aerodynamica-test

Zondagnacht zijn we teruggekomen met het vliegtuig uit Spanje. Net voor Spanje kreeg ik bericht van de Dopingauthoriteit dat ik vanaf nu mijn ‘whereabouts’ moet gaan bijhouden, omdat ik nu een A status heb verdiend van NOC-NSF en daardoor ook ‘out of competion’ controles kan krijgen. Het bijhouden van de whereabouts betekent dat ik per dag minimaal mijn verblijfplaats en een ‘one hour time slot’ moet opgeven via internet. Het ‘one hour time slot’ houdt in dat je elke dag een adres moet opgeven waar je gedurende dat uur zeker aanwezig bent. Als de dopingcontroleur op dat uur langs komt om te controleren moet je aanwezig zijn, anders heb je een gemiste controle.

Deze maandagochtend om 6 uur werd er gebeld aan de deur. En niet eens mijn eigen voordeur, maar bij ploeggenote Marianne kreeg ik bezoek van een controleur van de dopingauthoriteit. Het was wat vroeg aangezien ik pas om 2 uur sliep…, maar natuurlijk is het goed dat ze komen controleren, dus prima!

Na een week koersen in Spanje was er deze maandag ook tijd voor ontspanning: eerst samen met Marianne voetbal gekeken in het Philips stadion en aansluitend het ‘Groots met een zacht G’ concert van Guus Meeuwis bijgewoond! Na alle regen in Spanje, kon die ‘bierregen’ er ook nog wel bij! J

Dinsdag hebben we met een aantal selectieleden aerodynamica testen op de tijdritfiets gedaan op de baan in Buttgen (Duitsland). Daarvoor was een SRM systeem gemonteerd op de tijdritfiets, waarmee het vermogen dat je levert gemeten kan worden. We hebben verschillende houdingen uitgeprobeerd op de baan op verschillende snelheden en vervolgens werd gekeken of de aanpassing winst in Wattage opleverde. Bij mij was er veel winst te halen, o.a. door dieper te gaan zitten en de armsteunen dichter bij elkaar te zetten. De meeste aerodynamische houding is niet automatisch de meest effectieve houding. Daarom werd na de test op de baan ook een test gedaan waarbij je zuurstofopname werd gemeten in die houding bij 250 Watt. Zie foto’s!

Donderdag start ik in de Ster Zeeuwsche eilanden. Deze wedstijd begint met een proloog van 7 kilometer en vervolgens twee etappes. Hopelijk staat er wat wind, want dat maakt deze wedstrijden mooi. Het doel is om in de Ster weer de kracht die ik heb opgedaan in de Bira met bergop rijden om te zetten in snelheid. De Ster is mijn laatste wedstrijd voor het NK tijdrijden (woensdag) en NK weg (zaterdag) van volgende week. De komende week dus even gas terug en om volgende week weer te kunnen vlammen!

Gepost door: Annemiek op woensdag 16 juni 2010

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nieuwste berichten

zondag 18 oktober 2020

Aanval loont niet in Ronde van Vlaanderen

vrijdag 16 oktober 2020

Trainingen op Sardiniƫ als basis voor de Hoogmis

© Annemiek van Vleuten